zondag 2 november 2008

Kaikoura


Kaikoura is mijn eerste stop op het Zuidereiland. Het uitzicht is hier geweldig, aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant hoge bergen met besneeuwde toppen.

Ik arriveerde in de loop van de middag met de trein en had gehoopt een wandeling te kunnen maken langs de kliffen. Er hing echter een dreigende lucht en het weer sloeg van het ene op het andere moment totaal om, ik stond foto's te nemen en werd bijna de zee in geblazen zo hard begon het te waaien. Gelukkig had ik op de ferry al geleerd me schrap te zetten, dus ik ben op de been gebleven :-) Op de weg terug naar het stadje stopte er een auto en een vriendelijk echtpaar uit Ierland heeft me lift gegeven, dus dat scheelde weer een nat pak. Voor het weer omsloeg had ik gelukkig al wel een fur seal (pelsrob) gespot en op de foto gekregen.



De volgende ochtend was de lucht weer geklaard en heb ik een Whalewatch tour gedaan. De zee was nog wel heel erg ruw, voor een aantal mensen werd het een tocht om snel te vergeten als ik het zo zag. Het was erg zoeken naar een walvis, uiteindelijk hebben we er toch nog 1 gezien. Omdat we vanwege de ruwe zee niet op het bovendek mochten was het dringen aan de zijkant van de boot. Net toen het moment van de duik kwam en ik de felbegeerde staartfoto dacht te kunnen maken drong iemand ervoor en miste ik mijn plaatje. Heel jammer, maar als ik de foto's zie die ik tot nu toe heb gemaakt besef ik me maar al te goed dat ik niet mag klagen. Ik heb wel een rugvin in de aanbieding :-) Op de weg terug naar de haven werden we opeens omringd door dolfijnen, dat maakte ook weer een hoop goed.
In de loop van de middag stap ik weer op de trein, volgende stop: Christchurch. Daar hoop ik dat het goed weer is en mijn ballonvaart doorgaat. Ik heb al even gebeld om te herbevestigen en de voorspellingen zijn goed ...


Geen opmerkingen: