zaterdag 1 november 2008

Picton-Kaikoura met de Tranzcoastal


Het laatste stuk van de reis zaterdag bestond uit de treinreis van Picton naar Kaikoura met de Tranzcoastal. Het begon regenachtig, maar vanaf de eerste stop in Blenheim begon de zon te schijnen. Niet helemaal verwonderlijk aangezien Blenheim ook wel de "sunshine capital" wordt genoemd, omdat het veruit het meeste zonuren per jaar kent van het hele land.
Het landschap van het Zuidereiland is ruiger en bergachtiger dan dat van het Noordereiland. Ik vond de rit met de Overlander al prachtig, maar dit slaat echt alles. Ik zat me op een gegeven moment al te vergapen aan het uitzicht op de oceaan en de rotsen met her en der zonnebadende pelsrobben en toen keek ik uit het raam aan de andere kant en zag besneeuwde bergtoppen. Niet te beschrijven eigenlijk, ik laat de plaatjes maar voor zich spreken:



Geen opmerkingen: