maandag 3 november 2008

Up, up, and away



Sinds de bizarre weersomslag die ik in Kaikoura had meegemaakt, begon ik me toch wel wat zorgen te maken of de ballonvaart die ik graag zou willen doen door zou gaan, maar om 4 uur 's ochtends kwam het verlossende woord: het weer was goed om op te stijgen. Om 4:40 moest ik klaar staan om opgepikt te worden. Toen er een busje aan kwam rijden met een trailer er achter waar een ballonmand op stond wist ik zeker dat het echt zou gaan gebeuren. Er waren twee balonnen, 1 enorme met een mand voor 22 personen en een kleine waar 5 personen in mee konden. Ik ben met de kleine meegegaan en dat was een prima keus. Alleen al het opblazen van de ballonnen bij zonsopkomst was een spektakel op zich. Er ook echt mee opstijgen was gewoon onwerkelijk.

We hadden een heel ervaren piloot die zorgde voor een optimele vaart en zachte landing. Na ruim een uur in de lucht daalden we weer neer in een veld vol schapen en werd de vaart beklonken met een glas champagne (om 8 uur 's ochtends, ik zal er maar geen gewoonte van maken ;-))

Opnieuw een ervaring die amper te beschrijven valt, ik laat de plaatjes maar weer voor zich spreken.

Geen opmerkingen: