maandag 3 november 2008

Verre familie

Na de ballonvaart stond er nog een bijzondere ervaring op het programma, een ontmoeting met een oudtante van mijn moederskant (een zus van mijn opa) die al sinds de jaren vijftig in Nieuw Zeeland woont: tante Adrie. Ik had haar nog nooit gezien, maar als je de halve wereld rondreist is het toch zonde om niet bij familie langs te gaan die daar blijkt te wonen.

Een paar weken geleden had ik telefonisch het eerste contact gelegd en dat was al een leuk gesprek en vanaf het moment dat ze me oppikte bij de backpacker waar ik verbleef voelde ik een klik. We hebben een wandeling gemaakt door het park, een rit langs plaatsen waar ze dagelijks komt voor haar boodschappen, het adres waar ze tot een jaar geleden heeft gewoond en zijn toen naar haar huisje gegaan, net buiten Christchurch. Ik heb ook kennis gemaakt met Minka de hond en de kanaries: Pietje en Petje :-).

Prachtig om haar verhalen te horen en te zien hoe ze hier leeft. Na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt in het bos langs de rivier achter haar huis. Echt fantastisch. Op de weg terug naar Christchurch heb ik ook nog haar schoondochter en kleindochter ontmoet, haar zoon was helaas net nu aan het werk op het Noordereiland, dus die ben ik net misgelopen. Wie weet een volgende keer, tante Adrie vond het maar niks dat ik al zo snel weer weg was uit Christchurch, de volgende keer moet ik langer blijven :-)


Geen opmerkingen: